Jak się nie wystawiać…

znak-zapytania_2544853Chcąc zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców na nasze stoisko targowe lub baner reklamowy oczywistym jest, że musimy prezentować się jak najlepiej aby osiągnąć zamierzony sukces. Niestety nierzadko możemy zaobserwować błędy jakie popełniają wystawcy i reklamujące się firmy. Przez niektóre z nich jedynie możemy osiągnąć odwrotny efekt do zamierzonego. Zamiast przyciągnąć uwagę klientów tracimy ich, a wizerunek naszej firmy staje pod znakiem zapytania. Jakie zatem błędy wystawcy popełniają najczęściej?

Nieprawidłowa grafika

Grafika zamieszczana na ścianach reklamowych, ladach czy banerach powinna być wyraźna, estetyczna i komunikować jaki rodzaj branży reprezentujemy. Jeśli jest ona nieprawidłowo wykonana nie zwróci uwagi potencjalnego odbiorcy. Tak jak wystawianie pomiętego, zniszczonego baneru, który jak nie trudno się domyślić nie prezentuje się najlepiej, a w dodatku świadczy negatywnie o naszej firmie. Jeśli plakat z naszą grafiką uległ uszkodzeniu powinniśmy zlecić zaprojektowanie nowego. Nowoczesne stoiska targowe oraz różnego rodzaju konstrukcje wystawiennicze dają nam możliwość podmiany grafiki. Nie musimy zatem wymieniać całej konstrukcji.

Zniszczone stoisko

Stoiska targowe wykonane z materiałów dobrej jakości posłużą nam na lata, jednak warto pamiętać, że po jakimś czasie należałoby je wymienić bądź rozbudować. Co jakiś czas pojawiają się nowe rozwiązania, dodatkowe możliwości w postaci ciekawych komponentów. Aby konkurencja nas nie wyprzedziła warto śledzić na bieżąco nowe trendy. Niestety uczestnicząc w targach możemy spotkać się niejednokrotnie ze stoiskami które lata świetności mają już za sobą. Oczywiście nie każdy musi inwestować w duże i kosztowne konstrukcje. Najważniejsza jest estetyka i świeżość. Stoisko może być małe ale ładne i solidnie wykonane. Począwszy od konstrukcji, a kończąc na grafice.

Niekompletne wyposażenie

Kolejnym błędem jaki popełniają wystawcy jest niekompletne wyposażenie stoiska. Często nie wystarczy tylko pojedyncza ścianka reklamowa czy sam baner. Takie stoisko jest niekompletne i wygląda mało profesjonalnie, co zmniejsza nasze szanse na zwrócenie uwagi i zachęcenie przechodniów do zainteresowania się naszą ofertą. Warto pamiętać o takich komponentach jak lady prezentacyjne, półki czy krzesła i stolik, potrzebne podczas rozmowy z klientem. Zadbajmy aby klient poczuł się jak w salonie firmowym, a nie złapany przypadkiem na ulicy przez akwizytora. Nasze stoisko to wizytówka firmy. To czy wzbudzi zainteresowanie klientów zależy w dużej mierze od nas i naszego przygotowania.

Brak folderów dla klientów

Kiedy już przyciągniemy uwagę przechodniów musimy być oczywiście wyposażeni w różnego rodzaju foldery, ulotki, cenniki. Jeśli osoba będzie zainteresowana naszą ofertą z pewnością poprosi o folder. Ciężko jej będzie zapamiętać naszą ofertę wśród tak licznej konkurencji. Równie ważna jest tutaj wiedza osoby, która reprezentuje nas podczas targów. Powinien być to reprezentant znający doskonale funkcjonowanie firmy i wszystkie produkty. Brak kompetencji i niekompletna wiedza jedynie wzbudzi u klientów wątpliwości. Musimy być wiarygodni i profesjonalni. Poruszając jeszcze kwestię folderów i cenników oczywiście nie wystarczy po prostu ich mieć. Bardzo istotne jest czy zawierają kompletne informacje i klient uzna je za przydatne. Zadbajmy o to, żeby były czytelne, schludne i zawierały wartościowe treści. Informacje i cenniki muszą być oczywiście aktualne. Kiedy klient odejdzie już od naszego stoiska pozostają mu nasze materiały reklamowe. To one często mają wpływ na dalsze decyzje związane z zainteresowaniem naszą ofertą.

Pamiętajmy o 3 najważniejszych kwestach. Prawidłowa grafika, nowoczesne i praktyczne stoisko targowe, estetyczne i przydatne materiały reklamowe oraz wysokie kompetencje osoby reprezentującej naszą firmę mogą być prostą drogą do odniesienia sukcesu podczas targów i wystaw.

Reklamy

4 myśli na temat “Jak się nie wystawiać…”

  1. Warto też dodać, że obsługa stoiska powinna być kompetentna, sympatyczna, nienagannie ubrana (stosownie do promowanych produktów i usług) i trzeźwa.

    Polubienie

  2. Zgadzam się w pełni z Twoim postem, ale powiem szczerze, że najbardziej mierzi mnie niekompetentna obsługa i panie przypominające lalki barbie (nie tylko przylepionym, sztucznym uśmiechem, ale też kompletną pustką w głowie dotyczącą tematyki stoiska). Brrr!

    Polubienie

  3. Panie Piotrze z pewnością bardzo ważne są kompetencje osoby reprezentującej stoisko. Nie tylko ładny wygląd stoiska i nietypowa konstrukcja przyciągną uwagę klientów ale również rzetelny i kompetentny przedstawiciel firmy…Nie zapominajmy o tym:)
    Pozdrawiamy!

    Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.